OSTATNIO DODANE

Soczysty Schab

  Soczysty schab, nie jest to proste zadanie. Było kilka nieudanych prób i wychodził suchy, ale mam sprawdzony sposób i jest momentu jego wy...

2017/10/31

CIASTKA CHAŁWOWE

Kupiłam jakiś czas temu sporo chałwy tureckiej. Pomyślałam, żeby ją jakoś wykorzystać. Najpierw pomyślałam o ciastkach. Później o cieście. Zrobiłam ciastka i to nie byle jakie. Chrupiące na wierzchu, w środku ciągnące. Zapach i smak jest wyborny. Musicie chociaż raz je zrobić. Nie da się koło nich obojętnie przejść.

Składniki :
3/4 szkl mąki gryczanej jasnej
1/4 szkl skrobi ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
100 g margaryny Alsan-Bio lub Rama roślinna
1/4 szkl cukru trzcinowego lub ksylitolu
Jajko
100 g chałwy

Masło miksujemy z cukrem i chałwą, dodajemy jajko i chwilkę miksujemy. Ok 5 minut. Dodajemy porcjami mąkę. Łączymy składniki. Wykładamy na formę wyłożoną papierem do pieczenia ciastka łyżką. Następnie pieczemy 15 minut w 180 stopniach. Czekamy aż ostygną. Przekładamy do pojemnika na ciastka dopiero jak będą chłodne. Na początku wzrosną a później opadną. Więc się nie martwcie. Dzięki temu będą kruche i ciągnące w środku. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne przepisy