OSTATNIO DODANE

Soczysty Schab

  Soczysty schab, nie jest to proste zadanie. Było kilka nieudanych prób i wychodził suchy, ale mam sprawdzony sposób i jest momentu jego wy...

2017/12/14

CIASTECZKA CYNAMONOWE

Zastanawiałam się nad świątecznymi ciasteczkami. Będąc w sklepie rozglądając się za ozdobami widziałam ciasteczka cynamonowe. Pomyślałam, że zrobię wersję bezglutenową. Wkońcu to jeden ze smaków i zapachów świątecznych. Wyszły genialnie. Twarde i chrupiące, aromat i smak przewyższa te, które kiedyś kupowałam. Zawsze będę zwolenniczką domowych wersji produktów, które możemy kupić w sklepie. Są lepsze, zdrowsze i wiemy z jakich składników są zrobione.


Składniki :
230 g mąki ryżowej
130 g mąki jaglanej
25 g skrobi ziemniaczanej
120 g cukru
Łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
Jajko
100 g margaryny vegańskiej Ramy lub Alsan-Bio
Łyżeczka cynamonu

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Następnie ugniatamy. Ok 10 minut ręką. Aż masa będzie jednolita i będzie lekko się przylepiać do ręki. Wkładamy na 15 minut do zamrażalnika. Polecam ją przed tym owinąć folią aluminiową. Następnie urywamy 1/3 ciasta, resztę zostawiamy w zamrażalniku. Tak samo robimy z kolejnymi częściami. Przy rozwałkowaniu posypujemy blat mąka, żeby ciasto się do niego nie przylepiało. Ciasteczka wycinamy ulubionymi kształtami. Moje to gwiazdki i serduszka. Tak na ok. 3 mm grubości. Pieczemy 10 minut w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem. Po wystudzeniu możemy je schować do ulubionego pudełka. Świetnie pasują do kawy w tym tak wyjątkowym czasie przedświątecznym.🎄

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne przepisy