OSTATNIO DODANE

Soczysty Schab

  Soczysty schab, nie jest to proste zadanie. Było kilka nieudanych prób i wychodził suchy, ale mam sprawdzony sposób i jest momentu jego wy...

2017/11/30

TOFURNIK NA KOKOSOWYM SPODZIE


Tofurnik robiłam już nie raz. To jest wersja z zeszłego roku, którą uwielbiam. Szczerze mówiąc nie sądziłam, że kiedyś przekonam się do tofu. Parę lat temu omijałam go z daleka. Ale życie płata nam figle i nie żałuję, że spróbowałam tofurnika. Jest pyszny. Na świątecznym stole rządzi.

Składniki :

Spód:
150 g dobrych ciastek kokosowych, ja użyłam kokosanki z poprzedniego przepisu
3 łyżki masła roślinnego Alsan-Bio
2 łyżki masła orzechowego

Masa:
3 kostki tofu / każda po 180 g
1 puszka mleka kokosowego / 400 ml, schłodzona przez przynajmniej dobę w lodówce
( Najlepsze są firmy Kier)
3 łyżki żelatyny
1 szklanka zmielonego ananasa
¼ – ⅓ szklanki soku z cytryny
½ szklanki miodu lub innego słodu
1 cukier waniliowy
szczypta soli
100 g kropel czekolady
Garść jagód goji

Przygotowanie:

Przy­go­to­wa­nie spodu:

dno tor­tow­ni­cy wy­ło­żyć pa­pie­rem do pie­cze­nia. Wszyst­kie skład­ni­ki na spód wrzu­cić do blen­de­ra i zmie­lić na drobno. Wy­sy­pać na tor­tow­ni­cę, wy­ło­żyć nim spód i odło­żyć do lo­dów­ki, gdzie stward­nie­je.

Przy­go­to­wa­nie masy:

otwo­rzyć pusz­kę schło­dzo­ne­go mleka i przy po­mo­cy łyżki de­li­kat­nie wyjąć białą, gęstą war­stwę tłusz­czu. Ko­ko­so­wy tłuszcz prze­ło­żyć do ma­łe­go ron­del­ka razem z żelatyna i go­to­wać na małym ogniu do czasu de­li­kat­nie mie­sza­jąc, aż płyn za­cznie bul­go­tać. Go­to­wać 30 se­kund, na­stęp­nie zdjąć z ognia.
Za­go­to­wa­ne mleko ko­ko­so­we prze­lać do blen­de­ra. Do go­rą­ce­go mleka ko­ko­so­we­go mleka dodać tofu, ananasa oraz po­zo­sta­łe skład­ni­ki. Wszyst­ko zmik­so­wać na ide­al­nie gład­ki, ak­sa­mi­ty krem. Dorzucić większość kropelek z czekolady, garść zostawić na wierzch. Masę wylać na przy­go­to­wa­ny wcze­śniej spód. Rozrzucic na wierzchu jagody i kropelki.
To­fur­nik od­sta­wić do lo­dów­ki na kilka go­dzin lub na całą noc. Wyjąć de­li­kat­nie z ob­rę­czy i kroić.
Mniam 👌!!!

1 komentarz:

Popularne przepisy