OSTATNIO DODANE

Soczysty Schab

  Soczysty schab, nie jest to proste zadanie. Było kilka nieudanych prób i wychodził suchy, ale mam sprawdzony sposób i jest momentu jego wy...

2017/11/09

CIASTO POMARAŃCZOWE Z ORZECHAMI

Naszło mnie wczoraj na ciasto. Mamy czas przedświąteczny więc ciasto aromatem i smakiem wita nas w tym przeuroczym okresie. Moment kiedy wszystkie się zmienia. Pojawiają się ozdoby na sklepach, świąteczne reklamy i rozmyślania jak w tym roku zorganizować ten czas. Ciasto to zachęta do zaparzania kawy i zatrzymania się na chwilę, do przemyśleń na temat świąt i rodziny. Do chwili relaksu.

Składniki :
3 jajka
1/2 szkl cukru
60 g margaryny Rama lub Alsan-Bio
1 łyżeczka suszonej skórki z pomarańczy
Parę kropel ekstraktu pomarańczowego
3/4 szkl mąki ryżowej (w tym 40 g skrobi ziemniaczanej)
łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
1/2 szkl orzechów.  Użyłam migdałów

Jajka ucieramy z cukrem. Mieszamy razem suche składniki. Masło rozpuszczamy. Do masy z jajek dodajemy masło i małymi porcjami suche składniki. Później parę kropel ekstraktu i na koniec posiekane orzechy. Wszystko przelewamy do keksówki i pieczemy w temperaturze 200 stopni z termoobiegiem bez górnej grzałki, przez 40 minut.
Studzimy w piekarniku przez 20 minut, wystawiamy na blat kuchenny i zostawiamy do wystygniecia. Możemy naszykować polewę. Ja użyłam lukru cytrynowego. 4 łyżki cukru pudru i tyle soku z cytryny, żeby masa była półpłynna. Polewamy ciasto i zostawiamy do zastygnięcia.
SMACZNEGO! 😊

1 komentarz:

Popularne przepisy