OSTATNIO DODANE

Soczysty Schab

  Soczysty schab, nie jest to proste zadanie. Było kilka nieudanych prób i wychodził suchy, ale mam sprawdzony sposób i jest momentu jego wy...

2017/10/11

PIZZA OWSIANO-JAGLANA


Ciasto na pizze. Oj to moja kula u nogi, nie jeden przepis testowałam i nie jedną mąkę. Nie jest łatwo zrobić dobry spód do pizzy i to bezglutenowy. Ale nie poddaje się i próbuje dalej. Dzisiaj testowałam pizze z ciasta zapażanego i wyszło przyzwoicie. Oczywiście każdy ma swój smak i wspomnienia smakowe, a to duży płot do przeskoczenia jak dla mnie. No cóż nikt nie powiedział, że będzie łatwo. 😉

Składniki :
1,5 szkl mąki (owsiana i jaglana +łyżka skrobi)
0,5 szkl wrzątku
0,5 łyżeczki soli
4 łyżki oleju rzepakowego
Łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego

Suche składniki mieszamy razem, wlewamy wrzątek mieszając. Gdy trochę przestygnie zaczynamy ugniatać. Co jakiś czas dodając po łyżce oleju. Ugniatamy ok 10 minut. Rozkładamy na blasze i formujemy spód do pizzy. Smarujemy olejem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 220 stopni, na 15 minut. Po tym czasie smarujemy sosem pomidorowym, ja używam przecieru z przyprawami i układamy ulubione składniki, jak szynka PROSCIUTTO, ementaler czy pieczarki.  Wedle uznania. Pieczemy 15 minut. Zostawiamy pizze na 10 minut, aby przestygnęła odrobinę i możemy zajadać jeszcze ciepłą z ulubionym sosem. Np. Czosnkowym na majonezie i odrobinie mleka roślinnego z ząbkiem czosnku, solą i pieprzem. Smacznego!

1 komentarz:

Popularne przepisy