OSTATNIO DODANE

Soczysty Schab

  Soczysty schab, nie jest to proste zadanie. Było kilka nieudanych prób i wychodził suchy, ale mam sprawdzony sposób i jest momentu jego wy...

2017/10/11

PRZYSPIESZACZE METABOLIZMU


Będąc na diecie bezglutenowej i bezlaktozowej zdarzyć się może, że występują problemy z trawieniem jak zaparcia, zwolniony metabolizm, wieczny głód i zmęczenie. Co można z tym zrobić? Otóż możemy wspomóc organizm i poprawić samopoczucie dzięki jedzeniu. Tak zgadza się, jedzenie może nam pomagać jak jemy z rozsądkiem i umiarem. Zatem jakie produkty są wskazane przy takich dolegliwościach? Produkty, których używamy na codzień. Takie jak przyprawy, herbaty, owoce, orzechy, soja i ryby. Nać pietruszki dodawana do obiadów czy na kanapkę pomoże nam zwalczyć zmęczenie i wspomoże metabolizm, czerwona papryka, ocet jabłkowy, carry, imbir, cynamon, czosnek i oliva również pomogą nam ze zmęczeniem i metabolizmem. Nazywam je małymi bombkami, gdyż dają kopa organizmowi do podkręcenia trawienia. Zawsze powtarzam, że nie ma to jak świerze zioła z ogrodu lub doniczki. Najczęściej u mnie w kuchni królują: oregano, bazylia, kolendra, pietruszka, rozmaryn i majeranek. Mam taką zasadę, do obiadu zawsze dodaję coś zielonego. To się sprawdza, nie mam problemów ze zdrowiem, nie przeziębiam się co chwila i zmęczenie jakby mniejsze. Jeśli chodzi o produkty pozostałe wspomagające nasz organizm toprzedewszystkim ryby, takie jak dziki łosoś, śledź, halibut, szprot, sardynki i tuńczyk. Fanką ryb nie jestem, jedyna, która mi podchodzi to tuńczyk i to tylko w oleju. Co jeszcze nam może pomóc? Myślę, że surówka do obiadu, zupy na obiad i świeży owoc 20 minut przed lub po posiłku np. jabłko, maliny, jagody, porzeczki, truskawki, brzoskwinie, nektarynki. Jeśli chodzi o surówki to według mnie najlepsze są z pomidora i cebuli, jabłka i pora, jabłka i marchewki, ogórka kiszonego i cebuli, mizeria na majonezie czy sałatki ze słoików zimowych takie jak sałatka grzybowa, sałatka z cukini czy ogórków, marynowana papryka, pieczarki i ogórki można wykorzystać do zrobienia orginalnej sałatki. Nie zapominajmy o użyciu suszonych owoców do sałatek lub do skonsumowania odrazu na podwieczorek. Ogórki kwaszone pomagają przy florze bakteryjnej w jelitach. Osobiście muszę uważać na takie produkty, przy diecie bezglutenowej i bezlaktozowej nie wchodzą w grę, tak samo jogurty, mam strasznie wrażliwe jelita, także czasem zjem ogórka kwaszonego i to mi wystarczy. Wspomagam się również herbatami, zieloną czy rumiankiem i pokrzywą .Są bardzo pomocne przy dolegliwościach jelitowych. Co zrobić jeżeli organizm działa zbyt szybko i jesteśmy non stop głodni? Najprostszą odpowiedzią, która mi się nasuwa na usta to jedz! Ale nie o to chodzi, gdyż w pewnym momencie nam to dokucza. Zjemy coś i za godzinę, dwie czujemy ponowny głód. Co zrobić? I znowu odpowiedzią jest jedzenie. Tu pomoże nam awokado włączone do codziennej diety, pomoże również pieczywo wypiekane w domu z dodatkiem mąki gryczanej, kukurydzianej lub mąki z ciecierzycy. Są cięższe i pożywniejsze. Pomoże mięso i ziemniaczki z dodatkiem oczywiście sałatki lub surówki, pomoże pożywna zupa na mącznych warzywach takich jak dynia, fasola czy bób  z dodatkiem mięsa i ziemniaków. Pamietajmy o ryżu, nie codziennie ale pamiętajmy, reguluje gospodarkę wodną organizmu. Częściej jem ryż w upały , np. z owocami, pomaga mi to na tzw. puchnięcie.
Wszystkie rady zostały przetestowane na mnie, więc nie są to informacje wyssane z palca. Kiedyś jadłam też ryby, ale po ciąży nie mogę, nie daję rady, przeszkadza mi ich smak i tekstura oraz zapach. Mam nadzieję, że wam pomogę tym postem na dolegliwości, z którymi się spotkałam będąc na diecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne przepisy